Tråd: Vektoppgang
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-12, 17:48   #12
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vibeke - jeg håper du ser litt videre på "stress"-begrepet. Stress (kortisoløkning) er IKKE bare det stresset som hodet anerkjenner, men OGSÅ "fysisk påkjenning" (stress) fra sykdom.
Kan det hende at det at du har gått av metformin har ført kroppen din lenger ut i ubalansae. Jeg tolker det dit hen at du ser symptomer på det også på andre måter... Da er det mulig (men ikke sikker) at den samme ubalansen også "stresser" kroppen....

Forstår deg som at du ikke har endret noe annet, vesentlig.

Når det gjelder væske så MÅ det ikke være vann... saft eller tynn te kan være greie alternativer. Eller spis suppe/buljong innimellom. Det er også væske.

Ja, og en ting til ... prøv å drikke med sugerør. Noen synes det er lettere da?

Takk for svar, jeg har ikke tenkt i disse baner, men det kan godt hende du er inne på noe vesentlig her!
Jeg ser jo også at situasjonen i jobben ikke er god, med skal f eks på et videregående kurs i meditasjon om to uker for å få bedre nytte av meditasjonen. Både kroppen og hodet trenger å stresse ned. Jeg ble stresset i kroppen av å sykle, mens yoga gjør at kroppen slapper mer av, jeg har ikke vondt i ryggen, nakke osv.
Men takk for svar alle sammen, takk for at dere reflekterer sammen med meg, i morgon den dag skal jeg kontakte legen og begynne med medisinene igjen. Jeg trodde faktisk at siden jeg har lavt c-peptid nivå så ville jeg ikke ha samme nytte av metformin. Men nå har jeg lært

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat