Hvor mye?
Det er mye som er lett å forstå på ketolyse, i forhold til hva du kan spise og ikke kan spise og hvor mye karbohydrater, hvor mye vann og hvor mye trening.
Men jeg har litt problem med å forstå mengder.
Det er mange år siden jeg mistet den følelsen av at "nå er jeg mett og nå skal jeg slutte å spise". Skal jeg gå etter den kommer jeg til å spise alt for mye. Prøvde det en uke, skrev ned hva jeg spiste og regnet ut etter uka var ferdig hvor mye kalorier de var.
Endte da på 25-40 karbohydrater hver dag og ca 2500 kcal.
Gikk nok ikke ned i vekt da 
Ut i fra min vekt, høyde og aktivitetsnivå skal jeg i følge grete roede ha 1900 kcal om dagen for å gå ned i vekt. siden jeg ikke finner noe om mengder eller kalorier på info om ketolyse, har jeg derfor basert med på dette når jeg måler opp hvor mye jeg skal spise en dag. Men føler kanskje at dette blir for mye?
Mange synes sikkert det høres stressende ut å veie og regne på alt man spiser. For meg er det motsatt. Jeg blir stresset hvis jeg ikke gjør det Med å veie og skrive ned føler jeg at jeg har kontroll og slapper mye mer av 
Nå spiser jeg frokost, lunsj og middag. 500-600 kcal til hvert måltig. ca 60% av kaloriene er fra fett, under 5 % fra karbohydrater og resten protein.
De dagene det er lange dager med mye som skjer, blir det et mellommåltid/kveldsmat på 100-200 kcal. Spiser variert, grønnsaker til nesten hvert måltid men i moderate mengder. Driker så mye vann jeg klarer, ca 2 liter om dagen.
Hvordan høres denne sammensettingen ut når man går på ketolyse? Er det noe jeg burde endre på?
|