Tråd: Hvor mye?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-12, 20:01   #3
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye?

Høres ikke ille ut dette, men du kan nok med fordel pøse på med en del mer grønnsaker.

Svært mange av de grønnsakene som vokser over jorda har både lite karbohydrater og lite kcal. Nå får du i deg rundt 5-10 g kh daglig og på ketolyse kan du godt ligge på 20-25 g kh daglig og mesteparten av det bør komme fra grønnsaker. Mange opplever at de ikke går noe særlig ned dersom de ikke får nok grønnsaker.

Når det gjelder det med mengder og "spise til man er passe mett" så er det en treningssak for mange og da kan det være en fordel å notere alt ned i en periode for å ha litt kontroll. Det er viktig å spise sent, slik at kroppen får tid til å reagere og gi signal om man er mett. For noen (som meg selv f.eks) virker ikke den funksjonen og jeg spiser lett alt for mye, derfor er det greit å måle opp maten innimellom for å ha litt kontroll.

Men som sagt det ser greit ut, med litt mer grønnsaker. Går du ikke ned i vekt kanskje eller lurer du bare sånn generelt på om det er ok?

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat