Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no
Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman
Allt som fungerer är rett! Det finns ingen anledning att leta skillnader i olika dietter, men efter som ämnet brukar komma upp...
Min kosthållning är mycket lik det William Banting, Blake F Donaldson och Jan Kwasniewski anbefaller. Jag har inga anmärkningar mot deras recept. (Även om Banting naturligtvis är präglad av sin tid.)
Lutz är mycket bra, men jag skulle inte gå ner i vikt med hans brödenheter. Atkins sålde en massa konstgjord skräpmat, det är min huvudinvändning, annars är nog receptet bra. (Jag har dock inte läst hans böcker.) Montignac är bra, men mindre effektiv för riktigt tjocka. Fedon är för rädd för mättat fett, det gör hans kost mindre hälsosam, annars ser det mesta bra ut. Jag tror att ketolysekuren är bra, utan att ha läst något närmare om den. Men Torkil verkar vettig. Här är invändningen att det handlar om en "kur". Det är självklart ett bra säljargument, men det är bättre att leva hälsosamt än att genomgå kurer.
Sten Sture
Må si meg enig i det meste du sier her, Sten Sture... bortsett fra en ting...
Lutz anbefaler at man inntar OPPTIL 6 brødenheter, eller 72 gr. karber- ikke at man skal/må innta så mange karber... Det betyr at også han ligger svært nærme det Kwasniewskis anbefalte for over 35 år siden når det gjelder inntaket av de ulike næringsstoffene.
|