Er du frisk nok til å spise brød ...?
Jeg er frisk nok til å spise brødet, sett med de "vanlige" lavkarbo øynene. Det blir jo ofte sagt at de som er rimelig normalvektige, og som ikke spretter opp i vekt så fort de ser et brød, kan innta brød, om enn i mindre mengder. Redusere, ikke kutte ut, med andre ord. Jeg trener mye og hardt, og bruker derfor opp en del karbohydrater i løpet av dagen. Men smerten i ryggen, den blir jeg ikke kvitt....til den dagen jeg kuttet ut brød. Jeg måtte over på strikt lavkarbo, fordi jeg hadde skeiet ut over lengre tid. Så merket jeg den første uken at smerten i ryggen ble borte. Jeg kunne kjøre tunge markløft, uten å kjenne det minste dagen etter. Dette måtte testes ut. Jeg inntok 3 skiver til frokost, med dugelig med smør på, og jeg behøvde ikke engang å vente til treninga. To timer etter satte "smellen" inn, og jeg var helt av i korsryggen. Sett forfra ser ryggen ut som det skjeve tårnet i pizza . Jeg har testet ut flere ting, og det viser seg, at jeg, som EGENTLIG ikke sliter med vekt, IKKE tåler karbohydrater bedre enn samboeren min, som går opp i vekt om hun spiser høykarbo. Nei, jeg får nemlig VONDT av å spise for mange karbo. Grensen ser ut til å gå rundt 30 gram, men brød gjør saken myyyye verre. Så det er kanskje mer enn bare karboene som gjør brødet til en versting.
PS: 2 liter cola var heller ikke et sjakktrekk Vondt som rakkern en hel dag etterpå.
|