Sv: Vektoppgang
Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.
wow! så mye på så kort tid?? GI MEG DE TABLETTENE!!!! HAHA... neida! Men så flott at det funker på deg!
Er det noen som vet om man kan ta en test eller noe for å finne ut om man er insulinresistente?
Ja, det er klart! Ta enten en glukosebelastning (for å sjekke fastende- og langtidsblodsukker) og/eller c-peptid (sier noe om insulinnivået).
De aller fleste leger vil ikke skrive ut metformin til friske individer. Bivirkningene den første tiden er som regel helt fryktelige, men for mange er denne medisinen faktisk helt nødvendige.
Jeg skal ikke si noe på Milenas lege altså, med såpass stor overvekt i utgangspunktet er faren for insulinresistens uansett svært stor, men det er IKKE en vidunderpille, og i hvert fall ingen slankepille! Kostholdet må også være på stell! Om man ellers går fint ned i vekt så lenge man holder kostholdet, så trenger du det mest sannsynlig ikke. (Selv sto jeg stille i 2,5 år tross rigid kosthold, inntil det ble påvist at insulinet mitt ikke ville ned uansett hva jeg gjorde, og jeg ble svært dårlig om jeg ikke spiste tidsnok. Typ besvimelsen nær).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|