Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-06, 18:31   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Sitat:

Nille, jeg mener ikke at du er den eneste som har lest den amerikanske utgaven , men det var du som bringte den på banen.

Jeg skjønte det Kristian !

Og jeg har full respekt for at du gjør det som funker for deg på DIN måte - det er ikke noe galt med det !

Grunnen til at jeg syns den norske utgaven er dårlig er ikke bare på grunn av at den er basert på 1992/1999 utgaven av Atkins, men fordi oversetteren har oversatt feil og tatt seg noen saftige friheter her og der. (om det er på grunn av manglende språk/mat kunnskaper vet jeg ikke...) Den er kort sagt full av feil som ikke finnes i den engelske originalutgaven fra 1992/1999. Dvs. det står ting der som Atkins aldri har ment eller sagt .... Derfor leser jeg som regel alltid originalen om jeg kan språket godt nok.