Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-12, 23:02   #16942
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg har tenkt stoffskifte i flere år jeg, men prøvene mine er bra de, så ikke no galt med meg. men jeg fikk mast meg til nye støffskifte prøver fro 2.5 uke siden, men de var fremdeles bra...
tsh 1.2, t4 21.3 og t3 4.3.
d3 var 52, b12 495
folat 10,4, ferritin 151.
jeg tok noen av de andre stoffskifteprøvene ifjor og da var både de og de jeg tok nå bra. er så morro når man føler seg på bånn men ifølge prøver er det ikke no galt med meg. legen ville omtrent sende meg til psykolog for å teste om det var noe jeg slet med som jeg fortrengte.

Hmmm - det er ikke godt når kartet sier at terrenget "er friskt" når det ikke kjennes sånn.
Det ser iallfall ut som at det flyter normal mengde med stoffskiftehormoner rundt i blodet ditt, og det er jo bra. Det legene (ennå) ikke kan måle er om cellene har godt opptak. Det avhenger blant annet av sink, selen, magnesium og d-vitamin (om jeg husker riktig). Spesielt d-vitamin er viktig for å få hormmonet dit det skal. Når det er sagt er det også en "liten haug" andre tilstander som gir samsvarende symptomer...

Ser du er på sørlandet. Det finnes et par gode (hormon-/stoffskifte-)leger her i sørnorge. Om du er interessert så PM meg. Dette er privatpraktiserende leger. Lykke til med helsa.