Sv: Fastekur
Har fastet nå i 11 dager. Ble inspirert av Schrødingers katt. Var ikke klar over at dette var så godt dokumentert, så jeg tok sjansen, og startet helt uten planlegging. Motivet er helt og holdent å gå ned i vekt.
Første uken var litt hard, men hjertebank og lett hodepine, og tidvis har jeg strevd. Humøret har vært jevnt og arbeidskapasiteten er helt uforandret. Jeg har ikke kunnet gjøre noe særlig fysisk, og det jeg har gjort har vært helt rolig.
Jeg skal holde på til søndags morgen, og ser fram til å spise igjen. Vekta er ned over 7 kg. nå. De første dagene raset jeg ned med ett kg i døgnet. Deretter har det stabilisert seg på 0,3 - 0,5 kg pr døgn.
Funnet ut at det at kroppen tømmer seg med mage/tarminnhold, tømmer glukogenlagrene og endrer væskebalanse / kjemi, representerer mellom 3-4 kg. Jeg håper jeg sitter igjen med en nettoeffekt på ca 5 kg. Dette vet jeg at jeg klarer å vedlikeholde.
Viste dere at verdensrekorden i fasting skjedde på 60-tallet; en mann gikk ned fra 207 til 80 (ca) kg etter å ha fastet over ett helt år. Dette ble overvåket av leger. Jeg fant rapporten på nettet, en relativt vitenskapelig sak som knapt forstod.
Cheers
|