Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-06, 00:44   #36
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

...Jag vill inte diskutera olika kosthold.

Vi är alla olika. Allt som fungerar är rätt. Alla ska följa den väg som de tror på. Fungerar det så fortsätter de, fungerar det icke så byter de.

Jag personligen har provat ut ett kosthold som fungerar optimalt för mig. Det har jag beskrivit i min bok. Av mailen som kommer till mig kan jag utläsa att det fungerar optimalt för alla gravt överviktiga män, och nästan optimalt för gravt överviktiga kvinnor.

De som har en obetydlig övervikt, 10-15 kilo, bör fundera på saken. Inte för att mitt kosthold inte fungerer för dem, men för att det kanske är onödigt kraftiga metoder. Man får trots allt problem med omvärlden när man äter min kost i ett bröd- och sockerförgiftat samhälle...

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

...Alla som provar på sin egen kropp, noggrant nog, kommer att komma fram till samma sanning. Den sanningen kommer att vara motsatsen till vad ernaeringsinstituttet predikar.

Konklusion:
Alla som hävdar att de presenterar något nytt har fel. Det finns bara en sanning. Det finns bara en verklighet...

Nå skjønner jeg heller lite, Sten Sture... mener du seriøst at det du vil møte de såkalte ernæringsekspertene med er argumenter som " Jag personligen har provat ut ett kosthold som fungerar optimalt för mig. Det har jag beskrivit i min bok. Av mailen som kommer till mig kan jag utläsa att det fungerar optimalt för alla gravt överviktiga män, och nästan optimalt för gravt överviktiga kvinnor."??? og "Alla som provar på sin egen kropp, noggrant nog, kommer att komma fram till samma sanning. Den sanningen kommer att vara motsatsen till vad ernaeringsinstituttet predikar."???

I såfall tror jeg denne debatten vil stoppe like fort som den startet... for skal man søke å avdekke sannheten om kosthold og ernæring, ja så bør man møte andres argumenter med enda bedre motargumenter, og kan man hente inn dokumentasjon og støtte fra andre tilsvarende kostholdsfilosofier som understøtter egne argumenter, ja så er det vel ingenting som er bedre enn det???

Trodde faktisk vi hadde samme fokus på dette jeg... men nå virker det mere som det handler om en egenfokusering heller enn en mer eller mindre felles "lavkarbo-front" mot de såkalte ernæringsekspertene...

Og seriøst... mener du virkelig at du ikke vil sette deg inn i og diskutere tilsvarende kosthold- og på den måten å samle flere motargumenter som kan brukes den pågående debatten???

Personlig mener jeg at det er gjennom meningsbrytnig med likesinnede og andre at ny kunnskap utvikles... så når man da ikke vil diskutere andre tilsvarende kostholdsfilosofier som kan bidra positivt i den pågående kostholdsdebatten med solide og vitenskapelig dokumenterte argumenter... ja så stiller jeg store spørsmålstegn ved selve motivet for å delta i den offentlige kostholds- og ernæringsdebatten... Er det bare for å promotere egen bok, eller er det for å bidra til å avdekke hva som har ført til at store deler av den skadinaviske befolkningen blir tykkere, og lider av stadig flere alvorlige livsstilssykdommer...

Så som sagt... nå skjønner jeg heller lite av hva det egentlig er du mener her, Sten Sture...

Sist redigert av Ziggy : 21-01-06 kl 02:24.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat