Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no
Opprinnelig lagt inn av Ziggy
Men når det er sagt, så betyr ikke det at jeg støtter et blandingskosthold eller høykarbokosthold, og bakgrunnen for dette finner man innenfor den cellebiologiske forkningskunnskapen som bl.a. Lutz påpeker i sin bok, hvor et høykarbokosthold for mange kan medføre en økt risiko for uønsket celledeling og mutasjon, og som igjen kan utvikle seg til ondartet kreft.
Dette er en tilstand som kan ramme oss alle, og skyldes de cellebiologiske prosessene som til enhvert tid foregår inne i kroppen vår, uansett hvilket kosthold vi følger...
Poenget her er derfor at man ved å følge et lavkarbokosthold reduserer risikoen for denne uønskede utviklingen, og er den kanskje den faktoren som i framtiden er det som kan få mange til å innse at vårt moderne kosthold på langt nær er så helsebringende som flere av dagens selverklærte ernæringsspesialister unngår å nevne med så mye som et ord i dgens kostholdsdebatt...
Endelig noen som tørr å si det direkte. Etter at jeg har lest Atkins har jeg ment at hurtige karbohydrater setter fart i celledelingen og at dette kan føre til at celledelingen løper løpsk og feil celledeling kan oppstå og dermed Kreft. Jeg har lagt merke til at det ofte er de som er mest redde for fett som oftest får kreft. Og ikke overvektige som det blir hevdet. Jeg vet om mange som har fått kreft men bare en av de var litt overvektig.alle de yngre som jeg kjenner som har fått kreft har vært idrettsfolk. altså de med høyest forbrenning.
Nå vet vi jo at det har vært fusket med kreftforskningen og pengene vi har betalt inn frivelig til formålet har kanskje vært helt bortkasta.
|