Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-12, 06:35   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For mange kalorier?

Nå vet jeg ingenting om hvordan du spiste før, men mange som har levd på mager kost og hard kalorikontroll før de la om til lavkarbo, kan ha sultet kroppen sin, og da er det meget mulig at den trenger den ekstra energien ved en omlegging som energimessig kan være ganske kostbar i en overgangsperiode. Om man har overspist, kan man i starten ta med denne vanen videre. Med det sagt er dette med å "pøse på med fett" svært relativt, som flere her påpeker.
Det handler i større grad om å velge naturlig fete matvarer, hele meieriprodukter, smør i stedet for margarin/oljer/ingenting etc, ikke nødvendigvis å drukne maten sin i fett.
Det viktigste er uansett at du spiser passe med mat for din kropp og ditt aktivitetsnivå. Det vil si at du skal etter beste evne prøve å spise deg behagelig mett, ikke stappmett, ikke sånn at du fortsatt er sulten. Mange sliter med å kjenne kroppens metthetssignaler. Det kan hjelpe på å spise langsomt, ta mindre porsjoner og heller fylle opp etterpå om du fortsatt er sulten, etc. Ofte kan faktisk hva man oppfatter som sultsignaler være tørste, og at det hjelper å heller seg et godt glass vann.

Og jeg må si at Yrla tar fryktelig hardt i: Galskap er det ikke. Naturlig fett er sunt! Men alt er relativt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat