Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-06, 19:34   #51
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Som du säger, det gäller att göra ett val. Hade jag varit medicine doktor, som Lutz, hade jag kanske gjort samma val som han gjorde. Men det är inte säkert. Blake F Donaldson var också läkare och nådde minst lika stora framgångar som Lutz och Kwasniewski. Jag vill minnas att han har en(!) referens i sin bok. Jan Kwasniewski har väl ungefär lika många. Det är dock möjligt att han har fler i det polska originalet som är betydligt mer omfattande.

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

När man studerar referenser upptäcker man att det finns referenssamlingar som cirkulerar runt och som klipps in i slutet på varje studie, med stavfel och allt. Materialet används alltså bara för att ge legitimitet. Det är inte ovanligt att siffermaterialet i referenserna motsäger den aktuella studien! Den som använt saxen har inte brytt sig om att läsa mer än summaryn. Enig/Fallon, Colpo och Uffe Ravnskov har gjort samma iakttagelser.

Sten Sture
- som härmed avslutar denna intressanta principdiskussion. Åtminstone för egen del.

Men nå må du da også huske at Donaldson levde i en annen tid enn vår, Sten Sture… i dagens informasjonssamfunn har denne måten å underbygge det man fremlegger fått større betydning. Og ja… den polske originalen inneholder flere referanser enn den engelske, noe også Dag Viljen Polyzenski refererer til i sine artikler om Kwasniewski i Mat & Helse.

Nå var det med referanser bare en del av de spørsmål jeg stilte, Sten Sture, og ikke selve hovedpoenget… noe jeg trodde gikk klart fram av mine poster på denne tråden… og det at det bare er sk. medisinske doktorer som refererer i sine bøker og tekster... javel... selv har jeg alltid oppgitt referanser og litteraturhensininger når jeg har skrevet fragkritiske artikler... men det er ikke sikkert dere har den samme tradisjonen for dette i Sverige.

Og at du ønsker å avslutte denne interessante prinsippdiskusjonen… ja vel… greit nok… men dette er en reaksjonsmåte jeg heller hadde forventet fra våre kritikere... og ikke fra deg...

For du har jo selv en skarp penn, Sten Sture, og ynder å bruke den i artikler og tidninger når folk mener og tror noe annet enn deg… så da gikk jeg ut fra at du ikke tok deg så nær av at andre stiller spørsmål ved din måte å fremlegge budskapet på… derfor beklager jeg om jeg har krenket deg på en eller annen måte når du skriver på denne måten, for det var ikke meningen… i det minste ikke fra min side...

Jeg trodde faktisk at dette var foraet der vi sammen kunne bryne oss på hverandre, og forbedre våre argumenter før vi går ut og treffer våre argeste kritikere... men det er jo bare min mening da...

Jaja...

Sist redigert av Ziggy : 21-01-06 kl 21:44.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat