Sv: Gode råd ved høyt kolesterol?
Endelig et konkret tall ang stoffskifte. Hva betyr TSH? Har spurt legen min flere ganger om stoffskiftet og han sier bare at det er normalt. Nå kan jeg se på konkrete tall. Min kolesterol er også plutselig denne høsten blitt til 7 fra 3,4 tror jeg fra forrige gang året før. Har levd på lavkarbo over 2 år. Nå maser legen selvfølgelig på all fettet i kosten min og vil at jeg erstatter det med fiber og mer karber... Han påstår sterkt at med min bakrunn med hjertelidelser både fra far og mor, røykende og høyt kolesterol, er mettet fett farlig. Han mener at det er kun en svensk forsker som lager bølger med kolesterol og at det store, nye forskninger som viser at høy kolesterol og hjertetrøbbel har sammenheng. Trenger tips om nye norske, pålitelige forskningsresultater. Noen som kan hjelpe?
Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.
Ifølge boken til dr.Øverbye "Lavt stoffskifte årsak til de fleste sykdommer" så vil kolestreolet begynne og stige allerede når TSH er 2,5.
I Tyskland vil en TSH på mer enn 2 bety at man har lavt stoffskifte og man starter på stoffskiftemedisin.
I Norge sier de at TSH er helt normal helt opp til 4,2 og man får ikke behandling, selv om kolestreolet har begynt og stige og man føler seg som noe katten har dradd med inn..
Hos eldre mennesker synker stoffskiftet, så mitt første forslag ville vært og få tatt stoffskifteprøver klokken åtte om morgenen. Blir stoffskiftet justert, så vil kolestreolet justere seg selv vanligvis.
|