Sv: Vektoppgang
Her var det også noe bra om kvinner og hvorfor de har vanskelig for å gå ned i vekt: http://fitnessbloggen.no/kvinner-ga-ned-i-vekt/
Han du lenker til har gjort en formidabel innsats, Hypah! Virkelig inspirerende å lese.
Det kan godt hende man har en ulik innstilling til overvekt her og på Fitness, jeg har ikke lest noe annet enn det du har linket til. Men det lille jeg har lest, ser jeg at man har mye fokus på utseende, mens her er det mye fokus på helse. Men her bare synser jeg. Men jeg blir ikke så mye imponert over at en som nå har klart å gå ned så mye synser om hvorfor andre ikke går ned i vekt.
Jeg er uansett veldig glad for at folk finner en livvstil de kan leve med, som fører til nedgang i vekt og sunnere og bedre helse. Jeg vet for min del, for jeg har faktisk prøvd det en rekke ganger, at en livsstil som innebærer knallhard styrketrening flere ganger i uka, det klarer ikke jeg å følge etter. F eks, da jeg var rundt 30 år var jeg virkelig flott! Tror jeg var nede i 65-68 kg. Jeg syklet lange turer flere ganger i uka, trente styrke, bokset og var ganske hekta på dette. Ser på bilder av meg, og jeg har jo definerte muskler! men så kom en prolaps i ryggen som satte en stopper for dette....
Men shit, nå trener jeg yoga, og har dere sett disse yogakroppene! Virkelig smidige og flotte kropper altså. Så jeg setter min lit til yogaen.
|