Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-12, 18:16   #2
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frusterasjon - er det verdt det?! Lei mat og kcaloritelling

Det er helt vanlig å gå lei innimellom, og det blir man jo uansett et ensidig kosthold.
Om du f eks går tilbake til loff med honning- kostholdet så vil du gå lei da også. Hvis du bare tenker etter, var du ikke lei kostholdet før du begynte på lavkarbo? Når jeg går lei er det ofte et symptom på noe annet. Sliten pga det er travelt på jobb f eks, eller jeg krangler med sambo.

Men kan du ikke variere knekkebrødet og pålegget da? Med andre lavkarboalternativ? Funksjonell mat har et godt levkarbobrød som er enkelt å bake, det anbefaler jeg.
Eller lag en enkel suppe til kvelds, rør sammen noen egg til eggerøre eller lag en enkel omelett.
Du har vært så flink og gått ned masse. Om du går tilbake til det andre kostholdet går klipp igjen. Du må prøve å tenke dette som en livsstil, og finne gode variasjoner innenfor dine rammer. Jeg reagerer f eks på at du har en dag hvor alt er tillatt, mens de andre dagene holder du deg unna det som ikke er tillatt. Dette sitter i hodet ditt, grensene, du tenker kanskje at du er på en diett, og når du er ferdig orker du ikke å gå på dietten mer?
Da får du problemer med å holde vekta.
Jeg vil sterkt anbefale deg å endre tankegang, og prøve å finne mer glede og inspirasjon innenfor lavkarboalternativet.

Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat