Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-12, 20:57   #9
DrBabe
Medlem
 
DrBabe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 104
DrBabe er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Jeg hører vel like mye til her som på Atkins induksjon, tenker jeg. Slår meg ned her siden dere har så fin novembergruppe.

Jeg skal ned fra 79,5 til 63. Tidligere har sunn lavkarbo (eller mer presist slowcarb) vært en fin vei til vektnedgang for meg. Denne gangen kuttet jeg ut nikotintyggis samtidig og da ville vekta ikke røre seg et gram nedover.

Så jeg har innvilget meg selv 14 dager i ketose for å få fart på dette. Som veterinær har jeg behandlet ketosekyr flere ganger og er godt kjent med biokjemien bak en ketose.

De første 14 dagene frigjorde meg i hvert fall fra nikotinen (det gikk veldig fint, med et ganske godt kosttilskudd-regime i ryggen).
Nå er det vekta som skal til pers.

Dette er 4. dagen med svært lite karbohydrater (har lagt meg på 20g men veier ikke. Velger bare de riktige grønnsakene og i små mengder). I morges viste vekta 1,5 kilo ned. Jeg testet også med en ketostix og det er klar ketonuri på gang. Godt. Da går det jo som planlagt. Siden jeg også kuttet ut kaffe samtidig som nikotin, har jeg ikke hatt hodepine eller andre plager ved overgang til ketose.

Jeg ser at det lett blir mye protein, men kanskje ikke så lett mye fett. Sikkert en klassisk felle man går i, det der. For mye protein har ikke noe for seg , så jeg skal være litt mer bevisst på det fremover. Har også begynt å ta Cocosa på skje som en del av kosttilskuddet. Marine oljer tar jeg jo selvsagt også.

Man mister jo endel vann i starten, men siden jeg har spist lavkarbo i 3 uker snart, tror jeg nok også at det går med litt fett allerede. Jeg tviler vel på at jeg går ned med samme hastighet som akkurat nå i starten, men det ser faktisk ut som jeg kan komme i mål til midten av desember, om jeg fortsetter i ketose lenger enn de to ukene jeg først tenkte meg.

Jeg orker ikke vær overvektig lenger. Nå skal jeg ned. Helt ned. Så får jeg heller bruke et halvt år på å trappe opp til slowcarb-kostholdet jeg mener er det sunneste.

__________________


DrBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low/slowcarb med rene råvarer, stor variasjon, høyverdig protein, nok fiber og godt fett. Svar med sitat