Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-12, 01:27   #18
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til tolking av prøvesvar

Jeg ville tatt jerntilskudd siden ferritinen din er på full fart nedover og er for lav med tanke på stoffskiftet.
Min ferritin er, og har hele tiden vært, for lav. Jeg vipper mellom 12 og 25 (avhengig hvor jeg er i syklusen min) selv om jeg daglig tar jerntilskudd.
Jern har en egen evne til og gi meg skikkelig knallhard avføring, men så fant jeg denne http://www.kinsarvik.no/products/340...tabletter.aspx og da slipper jeg trøbbel med magen

Mitt stoffskifte kollapset på begynnelsen av 90-tallet, men etter et år fikk jeg vite at jeg var blitt frisk og ikke lenger trengte Thyroksin som stoffskiftemedisinen het da. På den tiden trodde jeg fremdeles blindt på legene og trodde jeg var frisk helt til jeg i september 2008 møtte den berømte veggen. Tre uker senere kom de på og sjekke stoffskiftet mitt som var alt for lavt med FT4 på 9,4 og TSH på 18,9 og anti-TPO>1300. Tre år etter kom de på og sjekke TRAS, og så var den også positiv.
Nå styrer jeg i grunnen stoffskiftet mitt selv etter at Aker overlot det til meg siden det er litt komplisert med to antistoffer som "slåss" i skjoldbruskkjertelen min.