Sv: Frustrasjon - er det verdt det?! Lei mat og kcaloritelling
Du kan jo velge loff og honning. Du kan stappe i deg alt du vil. Det er jo du som velger og hvert valg velger du bort noe annet. Det er ok å være overvektig også, om du selv trives med det. Bare ikke klag og syt for det. Ingen kan spise alt hva man ønsker OG samtidig gå ned i vekt. Det må jo være en grunn til den avgjørelsen som har ført til så stor vektnedgang.
Har levd på lavkarbo i 2.5 år uten å gå lei av maten. Kan jo spise absolutt "alt" annet bortsett fra hvetemel og sukker. Iherb har både pasta, ris og andre godsaker om du ønsker de. jeg bestiller de par ganger i året og kaster de når de blir gamle...glemmer å spise de da livstil-endring sitter i hodet og jeg savner hverken ris, pasta eller potet. Lavkarbo.no er fullpakka med oppskrifter til fantastiske måltider. Har også kjøpt flere lavkarbo-kokebøker som gir inspirasjon til det evige problemet som ALLE-med eller uten lavkarbo-har:hva skal jeg lage til middag...
Stevia sjokolade finnes i masse varianter i butikkene, til og med konfekt er kommet. Eneste som skaper utfordringer er baking uten hvetemel og til og med der finns brukbare erstatninger. Baker masse brød, maldelboller, knekkebrød, kjeks, pepperkaker etc. Har vafler til kveldskos med masse rømme og hjemmelaget bringebær syltetøy.
Det er heller ingenting galt å ha planlagte karbodager. Bruker å ha de 4-6 ganger i året. Da blir det wienerbrød, vanlig pizza og annet usunt. Det gjør jeg med god samvittighet og storkoser med lavkarbo resten av tiden.
Du bør bare avklare hva du ønsker og ta de valg som fører til det. Det verste du kan gjøre mot deg selv, er å fokusere på hva du ikke kan putte i munnen.
Lykke til uansett hva du velger å fortsette med!
Opprinnelig lagt inn av Lil@, her.
Jeg har nå tatt av 43 kg på en kombinasjon av lavkarbo, og moderatkarbo får man vel si..
Jeg har siste tiden levd på knekkebrød til frokost og lunsj, samt kvelds, spist vanlig middag med familien, og frukt/grønt som mellommåltid evt en bar her og der.
Jeg har fjernet brus fra kosten min, tillater meg kun det i helg eller når det er noe "spesielt"
Jeg har ca 5 kg igjen til målet mitt, og har siste uken startet opp med å trene mer igjen - dette fordi jeg SLITER med maten..
Jeg er så LEI knekkebrød, og jeg savner å kunne spise brød, savner brus, savner å kunne spise uten dårlig samvittighet... og jeg LENGTER etter sjokolade.
Nå de siste ukene har jeg liksom tenker - er det verdt det?? å savne alt så mye, og liksom stagnere på 83 kg?!
Jeg aner ikke hva jeg skal foreta meg, jeg er lei av å tenke over alt jeg spiser og leve i konstant frykt for vektoppgang.
Jeg er god på å ha kosedag i helgen, og da spiser jeg det jeg vil - og sånn må jeg ha det for å klare det her.. jeg skal leve slik resten av livet, og da kan jeg ikke gå igjennom livet uten å unne meg noe som helst.
Men nå vil jeg unne meg alt nå... stappe i meg alt jeg ser, spise LOFF med honning på, bare fordi det er skikkelig GODT.. Fremfor ett tørt knekkebrød med smakløst pålegg.
Jeg kan ikke leve på vanlig lavkarbo, da jeg blir alt for slapp når jeg kommer langt nok ned på KH til at jeg går ned - da orker jeg ikke jobbe, trene, unger - ingenting.. så jeg må ha en mellomting - og jeg må ha noe jeg ikke trenger å tenke så mye for å få til.
Jeg trives igrunn med det jeg gjør nå.... men jeg er lei..

|