Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-12, 19:27   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningstråden for november

Siste par tre ukene har vært gode uker for meg også. Iverksatt vintertrening for min del og det innebærer mer fokus på styrke og lek/moro i treningen. Ikke så seriøs trening, men viktigste er å ha det moro. Prioriterer å få nok søvn (mer enn 7 timer, helst 8-9) pr døgn.
Man-ons-fre: Starting Strenght m/Joe Rippetoe. Bruker ca 1-1,5 timer inkl oppvarming og noe lett nedløping
tirs-torsd: Kvalitetsøkt på sykkelrulle. Typisk terskelwattintervaller. 3x10min, 6x5min, 2x15min, 2x20min, 4x8min osv.
Lørdag eller søndag: Rolig langtur på ski, løping eller rett og slett avslapning hvis kroppen trenger det.

Logger ikke mer enn 7-10 timers trening pr uke nå frem til 31 des. Fra januar-feb av blir det mer målrettet fokus på sykkelsesongen.
Planlegger treningssamling på Mallorca i april for å få flest mulig mil i beina før Trondheim-Oslo i juni.

I dag blei det da årets første skitur og det var både godt og vondt på samme tid. Jeg liker egentlig ikke gå på ski, synes det er så mye stress med smøring osv. Men, skigåing er veldig bra trening for kroppen generelt så da blir det litt moro også. Viktog at trening skal være mest mulig lystbetont for at jeg skal finne det hensiktsmessig.

  Svar med sitat