Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-12, 20:41   #17170
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.

Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....

Jeg har kanskje vært lite tydelig, det er et familieselskap med bare 4 barn, og resten voksne. Hunden var liten. Den var her i dag, og det gikk veldig bra. Glad for at jeg sa ja. Den var stille, men løp fort imellom bena, så jeg var redd for at jeg skulle tråkke på den...

Takk for alle svar

Sist redigert av Marella77 : 04-11-12 kl 23:31.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.