Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Hvordan har du armene i utgangsposisjonen? I 90 grader fra skuldrene - eller starter du rett foran knærne?
Har akkurat vært på stua og "rullet" skjønner'u og da begynte jeg plutselig å lure litt.... (FOR en tid å trene på.....)

Vi rullet samtidig vi da !! - Jeg står på knærne på "alle fire" og skyver kroppen fremover slik at jeg blir stående slik om dama på bildet. Dess lengre frem du har armene, dess vanskeligere er det.
Opprinnelig lagt inn av Marit
Forslår situps jeg. De funker utmerket....
Da har du til og med gjort hele treningen selv.
Skjønner det er godt ment, med denne rulla får du ingenting gratis, tro meg !! Og du må gjøre hele treningen selv. Rulla er bare et verktøy som gjør det mulig.
Fysioterapeuten min har forbudt meg å gjøre sit-up på grunn av ryggen. Dvs. de "situps'ene" jeg kan klare har mye mindre virkning enn denne rulla. Dessuten trener den ikke bare magen men alle musklene (små og store muskelgrupper) i både rygg og mage + armene - i henhold til fysioterapeuten min..... Og han stoler jeg på siden han har fått meg frisk igjen....
Opprinnelig lagt inn av Magdalena
situps funker helt fint det også,men fint og styrke andre deler enn magen også.
Som jeg skulle ha sagt det selv !!
Så rull i vei alle sammen. Det har gjort underverker på min mage og rygg. Jeg kan nå annonsere at jeg kan gå i hoftebukse (str 42 fra Hennes, 40 fra Kappahl) uten at magen henger uttafor. Det var faktisk ganske fint. OK så er et ikke hoftebukse som så vidt dekker rumpa da, men en hvor linningen går en cm eller to under navlen (tips fra Trinny & Susanna). Neida, jeg kal ikke gå med gensre som viser bar mage ! Jeg er godt tildekket..... Er jo bestemor snart og må jo holde stilen !