Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-12, 15:32   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kuer som spiser gress

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Hormoner?? Nei nei nei, det får de ikke. De fleste er ute og spiser friskt gress hele sommeren og om vinteren mest silofor (lagret gress fra silo eller rundballer). Kraftfor kommer i tillegg. Iallefall der jeg kommer fra

Men de får dog mye kraftfòr, ikke like mye som i andre land, men kjempeporsjoner. For å si det slik, jeg har hatt hester som har dratt tømmer og jobba HARDT, men ingen av de hestene på 6-650kg spiste så mye kraftfòr som ei mjølkeku( og som kjent, mjølkekyr går til mat etterhvert de også).
Hormoner er ikke lov i norge. Og det er lang tilbakeholdesesfrist etter medisiner før mjølkelevering og slakt. I andre land er medisinrester et problem, godt vi er strengere her til lands.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat