Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-12, 22:46   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Test og bruk av Tanita BC-601 Body fitness vekt

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg har lest en plass at de vektene som man kun står på, bare måler underkroppen. De elektriske signalene som sendes fra den ene foten til den andre, "møtes" jo i skrittet og du får kroppssammensetningen av legger, lår og litt rumpe/underliv.
I en tanitavekt med håndtak, går strømmen gjennom både hender og føtter og dermed er mesteparten av kroppen dekket. Hodet og halsen vil ikke bli målt med tanke på fett, vann, muskler osv.
Muskler, fett, vann osv har forskjellig motstand, det er dette som måles.

Vanninnholdet i kroppen varierer og jeg har lest at man ikke bør måle dette om morgenen på fastene hjerte da dette blir feil.
Men det er jo bare detaljer

Har lest dette selv Gracella, men er som du sier, sikkert ikke nøyaktig nok, men den ble kalibrert mot vekt/kroppsanalysen de har på Haukeland sykehus til 100 000,- så jeg vil tro den er nøyaktig nok for en privatbruker. Står også i bruksanvisningen at det er viktig at vekten står på samme plass hver gang man veier seg og at alt er likt fra gang til gang. Starter du veie deg om morgenen, så bør du fortsette med det. Er man opptatt av vekten i kg så vei deg om morran ;-) er du opptatt av væske så vei deg om kvelden. Fettprosenten er temmelig lik.

  Svar med sitat