Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-06, 11:36   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo for storspiste gutter (kan gutter prøve å svare her?)

Jeg er jente da, men jeg må bare svare på dette her.

Jeg har vært der at jeg spiste 10 skiver kneip med jordbærsyltetøy til måltidet,() ikke likte fett, ikke taklet lukten av meierismør, og mente jeg ikke hadde så godt av fett (særlig ikke mettet).

Endringen min kom gradvis, men jeg må si at jeg fikk en super start av at min mann serverte meg min første lavkarboofrokost. Jeg hadde elendig matlyst, også laget han istand noe eggerøregreier med stekte gulrotstrimler og backon (oppskrift fra steinalderdietten fra mat og helse med en gang bladet kom tror jeg, -eller kansje det var fra en bok? husker ikke, det er så lenge siden), men i allefall, så følte jeg meg bare så mye bedre av den frokosten, og den gikk ned på høykant til tross for at den var "skummelt feit". Jeg kjente jo at det gjorde godt.

Så gradvis har jeg fått til å trappe opp med å bruke GODE oljer sammen med krydder helt over kjøttet, og jeg har brukt lang tid på å finne oljer som jeg trives med smaken på. For det er store forksjeller fra merke til merke. Olje skjult i smoothie, og i proteishaker, lavkarbovafler/pannkekake stekt i mye smør (jeg bruker ghee siden jeg ikke tåler melk,- kansje du kan lage ghee til han? ) Det er en tilvenningsprosess,- akkurat som med alkohol og kaffe.

I og med at han ikke liker brød med korn i, så kan han kutte ut brødet.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat