Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-12, 21:45   #11
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: Lavkarbo og min positive fastlege! :)

Opprinnelig lagt inn av knuttien, her.

Jeg er jo selv en av dem som tenker å spise mer og mer karbohydrater igjen etterhvert, noe legen støtter meg i, men hun sier at "regelen" om at man nødvendigvis går opp igjen kan bøyes om man f.eks begynner å trene regelmessig, eller i mitt tilfelle, satser på å spise litt mindre til hvert måltid enn tidligere.

Mitt problem har aldri vært at jeg har spist totalt feil mat, men att jeg er glad i mat og dermed tar på den ekstra porsjonen på tallerkenen som jeg egentlig ikke trenger, men som gjør noe med vekten.

Min filosofi er at med trening og mindre tallerkenporsjoner kan jeg spise mer karborik mat etterhvert, uten å legge alt på meg igjen, legen støttet meg i det. Hva tror du?

Forøvrig var legen også klar på at kroppen min i hele 5 ÅR vil prøve å komme tilbake til vekten jeg hadde - altså at kroppen har en hukommelse på 5 år når det gjelder vekt.. det var skremmende å høre.. men greit å vite om..

Forøvrig lurer jeg på om man spiser opp mot 150 karber om dagen, må man ikke da etterhvert kutte litt på fettet? Eller?

Kommer kun med egen erfaring her, men det med prosjonstr. og dårlig kontroll på det betyr for meg at jeg spiser høykarbo. Med det mener jeg at prosjonsstr. Var et megaproblem for meg på høykarbo, dette er null problem på lavkarbo. Kan det være at du har vanskelig for å kontrollere prosjoner om du går tilbake på høykarb etterpå, det har skjedd meg hver gang før. Jeg lærte av det, og nå lever jeg lavkarbo på 2 året. Mye bedre, og så spiser jeg heller karbo en dag i ny og ne om jeg vil. Men det med at lavkarbo ikke bør være livsstil gjør meg irritert egentlig. Det er så mye sunt og variert man kan spise. Men dette er jo et valg du må.ta selv, ut ifra hva du mener er best for deg. :-)

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat