Det er super-vanskelig...
Jeg syntes det er vanskelig å fore poden med "riktig" mat...Han er dårlig til å spise og vil han ha mat vil han helst bare ha pasta og kylling!!! Han er glad i middag,og spiser gjerne middag til frokost o.s.v...Men middag for han er ris/pasta/kylling/skinke/spagetti/tomatsuppe (rimlig snevert utvalg!!!).
Jeg skjønner liksom ikke helt hvor det "glapp" for oss,for vi har alltid hatt et variert utvalg av mat her hos oss,samt gitt han "alt" helt fra begynnelsen av. Men det er klart,han har vært mye syk, noe som har gjort at han har fått spise "litt som han vil" .
Jeg prøver å sende med litt rosiner,gulrøtter,kivi o.l i matboksen men jeg er ikke flink til å variere..Dessuten er han ikke særlig int. å smake nye ting.Han er faktisk ganske sær i matveien..
Jeg er redd han får i seg altfor lite næringsstoffer slik han spiser nå. Men jeg er ikke tilhenger av å tvinge han til å spise hvis han ikke vil...
Nå ser det ut til at vi begynner å få sykdommen under kontroll og da vil jeg gjerne endre vanene hans litt!
Har dere noen forslag på hvordan jeg kan legge opp menyen hans samt hva jeg kan lage slik at han spiser mer og sunnere?
Cathrine
|