Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-12, 07:18   #17536
akas
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 71
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Strikkeoppskrift! Hva i alle dager skal dette bety? Skjønner ikke anvisningene på fellinga i raglan, her. Hvordan går det opp med all denne fellingen? (Jeg vet jeg har spurt om det før, for jeg har brukt denne oppskriften tidligere, men jeg husker ikke, og nå spør jeg på vegne av noen andre)

"Les hele neste avsnitt før det strikkes videre.
Raglanfelling: Les Strikketips! Det felles 1 m på hver side av alle merketrådene - se Felletips! Fell i hver side på for- og bakstk: I str S strikkes det en omg før fellingene på for- og bakstk begynner. På hver 4.omg: 2-0-0-0-0 ganger, på hver 2.omg: 24-27-28-26-22 ganger og deretter på hver omg: 0-4-5-12-23 ganger.
Fell i hver side på ermene: På hver 2.omg: 25-25-26-27-27 ganger og deretter på hver omg: 5-8-9-10-13 ganger."

Oppskrifta i sin helhet ligger her!

Jeg tolker det som at det er gangene for de ulike størrelsene. Strikker du Medium skal du bare bry deg om siffer nr. 2. I Large skal du bare se på siffer nr 3 etc. Så for størrelse M, blir det (om jeg har rett:

Fell i hver side på for- og bakstk: På hver 4.omg: 0 ganger (altså glem denne fellingen!), på hver 2.omg: 27 ganger og deretter på hver omg: 4ganger.
Fell i hver side på ermene: På hver 2.omg: 25 ganger og deretter på hver omg: 8 ganger."

Håper dette ble rett! Lykke til.