Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-12, 00:46   #17561
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jaså! Jeg har nemlig også problemet med at jeg er oppe for å tisse stadig vekk om natta. Men jeg drikker ikke spesielt mye på dagtid, teite meg. Så da blir jeg naturlig nok tørst om kvelden Spiser gjerne kveldsmat ganske seint (blir gjerne sulten sånn i elleve, halv tolvtida) og medisinen min skal helst tas sammen/etter mat. Hvor mye koster det for en sånn billig blodsukkermåler sånn ca? Og er de til å stole på, de billige?

Alle mine har jeg fått gratis på apoteket, det er teststrimlene som er dyre og du trenger resept til. Det følger ti teststrimler med måleren. Aner ikke om man betaler litt for en måler om man ikke sier fra at man har diabetes og er på jakt etter en ny måler.....
Målerne er i dag omtrent like gode uansett merke. For meg som stikker meg ofte, er det faktisk lansetten jeg er mest opptatt av. Stikker man seg 12-15 ganger hver dag, så er det greitt med en snill "stikker".
Jeg har både FreeStyle Lite og OneTouch Ultra Easy.
One Touch har de beste "stikkerne" men Free Style har det største displayet.

På de fleste apotek kan du få sjekket blodsukkeret gratis forresten.