Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-12, 10:56   #17575
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Såpass, ja? Har kjøpt det en gang for hundre år siden, til å rengjøre negativer med, hadde glemt at det var så dyrt. Trenger å rense laptopen min (og sikkert bytte vifte i samme slengen), den bråker som et uvær, blir glovarm og dør sikkert fem ganger om dagen. (Og er sikkert full av kattehår og tjære. )

Støvsuger pleier å hjelpe dersom du får løs dotten. Spesielt om du har et sånt smalt munnstykke til støvsugeren sånn at lufta får god fart. Prøv både over luft inntaket/vifta og "utblåsningen". Og du kan holde for det ene hullet mens du støvsuger over det andre for å få ekstra godt gjennomsug.

Om du åpner den for å rense bør du også sjekke at CPUen er godt skrudd fast. (Min løsna nemlig delvis etter kjøring til jobb daglig og da ble pc'en veldig raskt varm. Hjalp veldig å støvsuge og skru den godt til igjen.)
OG med katt eller tepper eller ullklær i huset så bør du A L D R I sette fra deg pc'en på golvet når den går... den suger nemlig inn all lo som beveger seg langs gulvet.