Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Såpass, ja? Har kjøpt det en gang for hundre år siden, til å rengjøre negativer med, hadde glemt at det var så dyrt. Trenger å rense laptopen min (og sikkert bytte vifte i samme slengen), den bråker som et uvær, blir glovarm og dør sikkert fem ganger om dagen. (Og er sikkert full av kattehår og tjære. )
Støvsuger pleier å hjelpe dersom du får løs dotten. Spesielt om du har et sånt smalt munnstykke til støvsugeren sånn at lufta får god fart. Prøv både over luft inntaket/vifta og "utblåsningen". Og du kan holde for det ene hullet mens du støvsuger over det andre for å få ekstra godt gjennomsug.
Om du åpner den for å rense bør du også sjekke at CPUen er godt skrudd fast. (Min løsna nemlig delvis etter kjøring til jobb daglig og da ble pc'en veldig raskt varm. Hjalp veldig å støvsuge og skru den godt til igjen.)
OG med katt eller tepper eller ullklær i huset så bør du A L D R I sette fra deg pc'en på golvet når den går... den suger nemlig inn all lo som beveger seg langs gulvet.