Sv: Trenger råd. Går opp i vekt!
Opprinnelig lagt inn av LiseLCHF, her.
Smgj: Takk for tips! Skal prøve å komme i gang med litt tung styrketrening. Vektoppgangen har sakket litt ned, men ikke stoppet helt opp. Har også begynt å kutte ut melkeprodukter, men spiser litt ost og smør. Spiser en del fisk, spesielt laks, og tar omega 3 kapsler. Tar også multivitaminer så ofte som jeg husker det (tre-fire dager i uken). Ser at de ikke inneholder jod og heller ikke så mye sink. Burde jeg ta ekstra tilskudd av det?
Vel... er ikke så glad i isolerte tilskudd av jod/sink uten at det er tydelige signal på mangler. Bedre å spise mat som inntholder sånt i steg selv. Ikke bare laks, men også mager fisk.
Du kan øke sink i kosten betraktelig dersom du mumser litt gresskarfrø f.eks på salaten. Ellers er lever og skalldyr. Sink er også godt representert i svinekjøtt og kylling, så om du spiser nok proteiner så er du godt på vei.
Jeg tror du vil se god virkning av tung styrke. Med kostgrunnlaget i orden bør du begynne å få muskler i stedet for fett.