Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 09:10   #16
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Jula er lavkarbofri!

Jeg skal spise mer karbs enn vanlig i jula, men fortsatt lavkarbo.

Nå ligger jeg på ca 20-25 om dagen. Har regnet meg frem til at en porsjon kålrabistappe, to poteter og en porsjon risgrøt (uten sukker!) vil gi meg ca 75 karbohydrater. Så da karber jeg opp i 2 dager før julaften, og er rett tilbake til mine 20-25 karber om dagen fra første juledag.

Øvrige måltider i julen spiser jeg på lavkarbovis. Det blir servert pinnekjøtt en gang til i romjulen, men da kan jeg spise annet tilbehør enn kålrabistappe og potet. Skal også lage lavkarbogodis så jeg kan kose meg med søtsaker uten å skeie helt ut. Jeg vil jo ha godis mens jeg ser på disneys jul og tre nøtter til askepott =)

Skal du skeie fullstendig ut i jula, så anbefaler jeg deg å øke karbohydratene gradvis. Jeg blir hvertfall veldig dårlig om jeg lever på lite karbohydrater, og plutselig gir kroppen karbohydratsjokk. Det er ikke så trivelig om julekvelden må tilbringes på toalettet...
Og så vil jeg anbefale deg å ha en bestemt dag hvor du slutter å spise så mye karbohydrater igjen. Jeg vet med meg selv at om jeg ikke er kjempestreng på dette, så er det så lett å tenke "jammen... en brødskive gjør jo ikke noe siden jeg allerede har spist så mye andre karbohydrater", og så plutselig så har jeg glemt alt som heter lavkarbo helt til langt ute i februar...

__________________





Sist redigert av Appelsinpiken : 27-11-12 kl 10:10.
Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat