Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-12, 12:05   #5
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: ADHD og lavkarbo

Scroll ned og les trådene som er linket til helt nederst på siden, temaet ADHD og lavkarbo har vært oppe her flere ganger før. Såvidt jeg vet finnes det lite gjennomført, solid forskning på området enda, men endel påstår jo at lavkarbokosthold skal være superbra for ADHD.

Som noen som lider av ADHD selv, kan jeg si at lavkarbokosthold, uansett om det er ketogent eller moderat, ikke forverrer ADHD-en min, men den gjør den ikke noe merkbart bedre heller. Det varierer vel endel fra person til person - men det som er sikkert er at hvis man går over fra å fore et ADHD-barn med nugatti og juice, til å gi ham/henne mat som ikke gjør dem gira på sukker i tillegg til å være gira av natur, blir alt litt bedre.

Man skal i alle fall være VELDIG forsiktig med å kutte i medisiner sånn over natta fordi man har innført lavkarbokosthold, slik jeg har lest om enkelte som ville gjøre...man kan introdusere lavkarbo for barna, og så se det an over en lengre periode, og hvis det viser seg at medisiner kan kuttes ut/reduseres, så kan man da evnt. gjøre det i samarbeid med, og tett fulgt opp av, lege/psykiater.

Nå må jeg si at jeg tror at en del "hyperaktive" barn som får ADHD-diagnoser kastet etter seg i dag nok egentlig er hypet opp på Playstation 3 og sjokopålegg...vi har gått fra å gi diagnosen til svært få, som da jeg var barn/ungdom, til å nå gi den til sånn ca. annenhver unge - og halvparten av barna i Norge i dag har ikke ADHD/ADD.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat