Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-12, 22:18   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Deppa i overgangen - noen tips?

Når du vil starte er det bare du som kan bestemme. Jeg hadde nok vurdert det litt utifra hvilket kosthold du vil legge deg på i jula.

Til overgangen: Gå over via grovere karbohydrater.... Det er relativt velkjent at karbohydrater kan gi en serotonin-aktig virkning og det høres ut som du kanskje får abstinenser av fraværet. For å unngå dette ville jeg ha anbefalt å gå om trege karbohydrater (ikke grovbrød pga høy GI) i form av bønner, linser og grønnsaker. I STORE mengder. Litt frukt/bær. På den måten vil du ha litt karbohydrater i systemet, men ikke den typen som vanligvis fører til sterke svingninger. Etter hvert kan du trappe ned og fokusere mer og mer på de mest langsomtvirkende karbohydratene. Pass også på at du får i deg tilstrekkelig protein. Protein kan erstatte serotoninvirkningen. (Men det avhenger noe av deg, og hvordan nettopp din nedbryting fungerer.)

Lykke til.