Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-12, 10:17   #3
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Opptrapping hjelp/tips

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg husker ikke hvem som sa det (Lutz?), men ja - over 72 g/kh i døgnet, da bør man holde et øye med fettmengden. Lavkarbo er vel definert som under 150 g kh/døgn ja, men det betyr ikke at man kan spise 140 g kh og trø innpå fett samtidig, så du har helt rett.

Det er ikke uvanlig å gå ned mye i noen uker for deretter å stoppe opp i noen uker.

Mark Sisson er på samme nett som Lutz. Ikke at man må ned i kalorier, men at når man passerer 100g og beveger seg opp mot 150 så kan man ikke spise så mye fett man orker, men må skule til det totale man får i seg.

Han sier dog ikke at grensa ER 100g, men at den for de fleste vil ligge mellom 100-150. Etter hans oppfatning så vil de aller fleste greit holde oppnådd vekt med mellom 50 og 100g daglig (igjen, sweet spot er individuell og dersom man trener *mye* kan den være høyere).

Det kan godt hende du vil fortsette å gå ned ved å ligge litt høyere - igjen, dette er individuelt, noen erfarer at de går lettere ned rett utenfor ketose, men jeg vil vel anbefale deg å i størst mulig grad fokusere på å hente sunne kilder til de karbohydratene du velger å spise i det daglige.

Lykke til.