Sv: HJELP !! Oppskrifter for matvareintoleranse
Opprinnelig lagt inn av jeef-micro
Signerer det Aline sier her... Jeg har også intoleranse for egg og laktose (melksukker) Kan spise en del syrnede melkeprodukter da. litt youghurt og cottage cheese for eksempel. Det spørs hva det er du reagerer på...
Hmmm... ja, dere har nok rett... jeg spiste en skive speltbrød til frokost, og fikk en sånn litt "hoven" følelse i ganen (litt sånn jeg har fått av hvete).. uff... så får jeg vel kutte ut det også..
En venninne av meg som har candida sa at jeg kunne spise puffet ris og rismelk til frokost som et alternativ, saken er jo at det ikke er Atkins - å spise noen form for ris.
Legen sa også at jeg kunne spise litt ris og poter, masse grønnsaker, noe frukt, masse bær, valnøtter, kjøtt og fisk, olivenolje, rapsolje, drikke litt kaffe og grønn te....men igjen.... vet jeg repeterer meg men, HAN mente at jeg ikke burde tenke et Atkins-kosthold nå, men fokuserer på det jeg kan spise og se på dette som en diett som er for å få bukt med tarm-problemene og matvareintoleransen.. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke nå lenger....
|