Sv: Spis dessert hver dag
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Toleransen for sukker er svært forskjellig, så det her med "måtehold i alle retninger, for alle" har aldri tiltalt meg noe særlig. Det er litt som "litt cyanid har vel aldri skadet noen"... satt på spissen. "Måtehold med alt - også måteholdet"...
Jeg er mye mer for at dette er veldig individuelt og at almengyldige utsagn burde man være for god til. Litt sukker for en diabetiker, litt mel for en cøliaiker... ikke noe av det er bra, selv om man godt kan gi cøliaikeren sukker og diabetikeren (litt) mel... At jeg eller Kari tåler å spise dessert hver dag betyr ikke at det er et godt råd å gi ALLE. Og i sær burde man være forsiktig innen Kari's "målgruppe", vil nå jeg påstå da...
Utover folk på dette forumet, kjenner jeg bare EN person som har problemer med å innta litt sukker...å sammenligne det med Cyanid blir litt vel drøyt, spissformulert eller ikke.
Og kan vi ta litt høyde for at personers uttalelser i media kan bli dreid litt hit og dit av journalister? Jeg er utdannet journalist selv, og har jobbet som journalist, og spesielt i tabloider som VG blir utsagn forenklet og overskrifter tabloidisert.
Folk må da ta litt ansvar og tenke selv, det er ikke sånn at man MÅ gjøre noe fordi det står i en avisartikkel at noe fungerer...de som opplever at å spise dessert hver dag, med litt sukker, ikke fungerer positivt, kan jo bare kutte det ut?
|