Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-12, 10:56   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Spis dessert hver dag

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg tror du misforsto meg litt. Det var ikke meningen å sammenlikne sukker med cyanid direkte, men å vise hvor meningsløst floskelen "alt med måte" kan være.

Jeg misforstod ikke, jeg skjønte at du spissformulerte, altså.

Det jeg mente var at "alt med måte" selvsagt ikke betyr absolutt ALT, det er vel ytterst få som sier "alt med måte" mener at f.eks. heroin inntatt i moderasjon er ok.

Sukker er dog noe som, trass i at mange her inne tåler det ekstremt dårlig, noe som de fleste jeg kjenner irl tåler helt fint å innta i små mengder.

Jeg er en av dem som ikke tåler sukker særlig godt - jeg blir ikke fysisk dårlig av sukker selv, men jeg greier defintivt ikke spise sukker "med moderasjon", når jeg får i meg litt sukker, så vil jeg ha mer. Og mer. Og mer. Så jeg holder meg helt unna - for jeg kan tenke selv, selv om det står i avisen.

Jeg noterte meg at en av overskriftene på Kvinneguiden (jeg leser ikke den såkalte "journalistikken" der, men man får dem opp når man går inn på forumet) er "du bør slutte i jobben din". I artikkelen står det at hvis man ikke føler seg verdsatt på jobb innen to år, bør man slutte/finne ny jobb. Å slutte i nåværende jobb og finne ny er imidlertid noe svært mange ikke kan ta seg frihet til å gjøre sånn uten videre - men jeg regner med at ingen som ikke har mulighet til å bare si opp jobben og lete etter ny, har begynt å jobbe med oppsigelsen sin etter å ha sett den artikkelen.


Poenget mitt er at jeg tror at den jevne nordmann er i stand til å ta egne valg, selv om Kari J eller noen annen såkalt ekspert anbefaler noe varmt. Jeg håper i alle fall det.

Media har jo kjørt artikler typ "du bør drikke et glass vin hver dag" gjentatte ganger, men alkoholikere vil da skjønne at de ikke bør følge slike råd.

Kostholdsartikler i media er sjeldent det minste nyanserte, og vi vil aldri få se en overskrift på VGnett typ "Noen bør spise dessert hver dag, andre bør unngå det"....sånn er det bare, og det er liksom ikke noe jeg skjønner hvorfor folk hisser seg opp for lenger...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat