Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-12, 12:57   #88
ToreH
Gjest

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men de færreste har jo utstyr hjemme til å måle fettprosenten. Vekta mi skal visstnok kunne gjøre det, men det har aldri fungert. Og nei - jeg stiller ikke på et treningsstudio for å gjøre det.

Her inne på lavkarbo ja, men på typiske treningsforum etc, så er det veldig mange som bruker fettprosenten som mål fremfor bmi fordi bmi ikke sier så mye egentlig. Virker som om bmi er et "veldig viktig tall" for de som er overvektige og livet dreier seg mye rundt akkurat det "tallet". Skjønner det fodi man "tager hva man haver", men er det helse som er i fokus bør man tilstrebe fokusere på fettprosent istedetfor.
Ei klype koster ikke mange pengene og du får kjøpt ei til rundt 7-800,- på nett. Ikke vanskeligere og dyrere enn å handle fra iHerb

Selv bruker jeg ei Tanita BC-601 fitnessvekt som viser seg være veldig nøyaktig ift profesjonelle sykehusscannere og fettklyper. Ikke like bra som ei fettklype, men så lenge du måler på samme vekten så går det jo bra. Om din vekt viser 10% feil, så vil uansett en reduksjon på 2% på akkurat den vekten si at du fjerner fett og ikke muskelmasse Men hvis den deriomot viser mange prosent feil om du veier deg flere ganger på samme tid, ja da er den for unøyaktig og ikke til å stole på, enig.

Hele poenget mitt var at det er mange her inne som er opptatt av helse, da synes jeg det er rart de fokuserer så mye på bmi fremfor fettprosent. Tror kanskje dette har mer holdning å gjøre kanskje? Å måle fettprosent på et senter er kanskje verre for en med 30% kontra en med 15%?

Svar med sitat