Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
Hva med å fokusere på hvordan kroppen føles, fremfor disse tallene? Ser ikke helt hvordan det er bedre å henge seg opp i fettprosent og bruke en hel masse penger for å få målt dette så nøyaktig så mulig, iforhold til det å gå på vekta hver dag..
Same shit, different wrapping.
Er man opptatt av helsa så bør man dra til legen og få tatt noen blodprøver med jevne mellomrom.
Vel, her inne på lavkarbo er det vel nok av de som absolutt ikke bør følge sin følelse på både det ene eller det andre når målet er "superkroppen"? Mulig jeg misforstår alvorlig, men det oppfattes som at om du enten er veldig overvektig eller bare skal ned noen pyntekilo, så er mange her inne i drømmen om et idealutseende. Dog, så er denne drømmen godt kamuflert som "god helse" i ord og uttrykk. Er vel gjerne en sammenheng tenker jeg, en veltrent kropp er gjerne et mer tegn på sunnhet enn det motsatte.
Å bli slave av tall er selvsagt ikke bra, mest forbeholdt de som skal bli best i sin idrett enten prestasjonsmessig elelr utseendemessig. Blodprøvetaking av friske mennesker skal man unngå, fordi før eller senere vil friske mennesker, eller mennesker som føler seg friske uten indikasjoner på noe annet kunne få avvik på blodprøver.
Å slave etter tall kan lett føre til spiseforstyrrelser sammen med en hel masse andre ting som kan påvirke akkurat det.
Men jeg ser liten forskjell på å være opptatt av fettprosent som å være opptatt av antall karbs, gram fett, vitaminer osv osv.
Det jeg er mest opptatt av er å ha en viss plan og et mål. Dette kan gjerne tallfestes ja, enten det er antall treningsøkter, antall gram fett, karbo, antall minutter i ulike soner osv osv. Skulle jeg tatt alt på følelsen i kroppen, eller hvordan kroppen føles, så ender jeg antakelig opp som enkelte her inne: utskeielser, oppgang, nedgang, overvekt og tullball, restart osv.
Jeg ser jo at du basert på det du poster på din blogg og skriver her inne brenner for hvordan ting føles for deg, og hvis det fungerer for deg, så er jo det bra. Det viktigste er hvordan en selv når sine mål og at disse nås på en måte du er happy med.
|