Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Klart det smgj! Man trenger ikke en vekt eller fettklype for å se at man er helsemessig ute å kjøre med en fettprosent på 40%.
Men hvis den hele tiden går nedover og nedover så er dette en god motivasjon. hvis vekten går nedover og nedover er jo det også god motivasjon, men det er jo fettet man vil bli kvitt og ikke muskelmassen. Man må derfor legge opp kosthold og trening til å bli kvitt fettet, men bevare muskelmassen. Starter man med det utgangspunktet så har man riktig fokus, fremfor å kun være opptatt av antall kilo.
Arrester meg gjerne om det er helt feil å ha dette fokuset?
Ikke feil, men jeg klarer å se at i ulike faser så er kanskje verktøyene man bruker mindre viktig enn det faktum at de er "gode nok" til å bekrefte man beveger seg i rett retning. 
Når man finjusterer målene må man også ha bedre verktøy. Det er også klart. Men... etter min mening så trenger ikke alle de mest nøyaktige verktøyene med en gang.