Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-12, 19:51   #101
ToreH
Gjest

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Etterhvert som jeg mister mer og mer vekt, er jeg rett og slett misunt på dere som har mye sunnere kropper enn mine skranglete ben. Jeg vil tippe min fettprosent til og være rundt 12-15, og det er hverken kledelig, behagelig eller sunt etter mitt syn.
Både BMI og fettprosent er liksom bare tall; man skal trives i polstringa si, uansett hva tallene sier.

BenteR, ut fra hva jeg er blitt fortalt så er vel du også i grunn alvorlig syk med et utall av plager. Så man må vel kunne si at en så lav fettprosent på en som har dine plager nok ikke er spesielt bra kanskje. Jeg som nå ligger ned mot 13-14% kan godt bli enda mer skrapet samtidig som muskelmassen øker og vekten går opp. Jeg synes jeg både er kledelig, velbehagelig og sunnere enn svært mange andre. Fordelen med en enda lavere fettprosent på meg, er at da vil jeg bli i enda bedre form og vil kunne prestere vesentlig bedre innenfor min idrett som er sykling. Alt handler om å få ned fettprosenten så lavt som mulig fordi da øker også yteevnen betraktelig med riktig trening. Vanskeligere enn det er det ikke. Når motoren er optimal, så stripper du bilen for unødig vekt (fett), men beholder et sterkt drivverk og karosseri (muskler, sener etc). Mye enklere gå ned i vekt enn å øke motorens kapasitet for å få bedre prestasjoner

Svar med sitat