Vis enkelt innlegg
Gammel 10-12-12, 11:54   #11
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Nå ber jeg så inderlig om råd ....

Anbefaler nøtter dersom du trenger noe mot søtsuget. Ellers hjelper det å få i seg endel fett, det demper. Hvis du har vanskelig for å motstå fristelser, er det lurt å ikke ha for mye søtt i huset. Selv kjøpte jeg en pose M, lot meg få lov å spise 1-2 de første dagene. Etter hvert syntes jeg de var så søte at jeg ikke orka dem. Men ikke sikkert det hjelper på andre.. Ha heller ei plate med 86% sjokolade og unn deg 1 bit til kaffen. Sjokolade og nøtter smaker godt sammen, om du ikke er så glad i mørk sjokolade.
Vanskelig å gi andre råd, noen må være kjempestreng mot seg selv, mens andre kan tillate seg litt. Tidspunktet med julekos og alle fristelsene som følger med er kanskje litt vanskelig? Selv begynte jeg litt forsiktig, fulgte bloggene til Lena Beatrice, LCHF-bloggen, Lilalife. Der fant jeg masse tips til oppskrifter. Etter hvert fant jeg ut at jeg trivdes med det nye kostholdet.
Frokost: tyrkisk yoghurt med bær (tiner frosne bær) og nøtter.
Middag: bruker endel blomkål som tilbehør, enten som "ris" eller som puré, men squash og/eller sopp stekt i smør er også godt, kan brukes istedenfor pasta.
Kvelds: en liten bit knekkebrød med en ost på, f.eks. en porsjon blå castello.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat