Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-12, 14:44   #28
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmakroner (bilder)

Opprinnelig lagt inn av imfluffy87, her.

jeg vill gjerne bruke noe annet enn sukrinmelis for jeg takler ikke den kalde smaken :S

men hvordan skal jeg måle det opp da hvis jeg bruker f.eks splenda?

I volum er splenda og sukker/sukrin det samme. I vekt skal du bruke 1/10 av splenda.

1 dl splenda = 1 dl sukrin
10 g splenda = 100 g sukrin

Ca i alle fall. Og vær obs på at splenda påvirker blodsukkeret. 10g splenda inneholder 10g "sukker" (maltodekstrin). Det er jo fortsatt bedre enn sukker siden man bare har 1/10 av sukkeret man hadde fått ved å bruke vanlig sukker, men det finnes bedre søtningsalternativer. Stevia og lo han er naturlig og så konsentrert at det ikke påvirker blodsukkeret. Tagatesse (tagatose) og xylitol er to andre. Men får fort vondt i magen av tagatesse. Det inneholder mye inulin som er et fiber og gir mageondt hvis man ikke er vant med det. Inulin er også forresten en mulighet for søtning. Selges som FOS som regel. Det funket veldig bra som harde drops.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat