Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-06, 21:29   #7
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Løs mage med Skaldeman?

Hei Goggen,

Tja, tror jeg har en Skaldeman ekstrem pluss variant, 75% fett eller mer, 20 % protein eller mindre og helst mindre enn 5% karboer. Teller ikke kalorier så nøye, er bare ekstremt påpasselig med karboene. Før var jeg livredd fett, nå er jeg livredd karboer...sukk. har ikke spist en frukt og knapt en grønnsak på 10 dager nå, det er kanskje litt vel ekstremt. Gikk redd over på Skaldeman, det var like greitt å hoppe i det. Vanvittig hodepine (sukkersug?) dag 3, men ellers ingen problemer.

Normal kostmeny

Frokost kl 7
1 nakkekotelett eller 2 lammekoteletter eller cirka halvparten av stket ferdigkylling (Prior eller Den stolte hane, husk å ta med fettet)
el
50-75g sideflesk, pluss litt fete oster, dansk salami, hardkokt egg, leverpostei og en dæsj majones eller creme fraiche, inkl stekefettet
Kanskje sånn cirka 1000 Kcal

Lunsj (tar med på jobben) kl 12
"Salat": 50-75g sideflesk, 2 hardkokte egg i biter, sauset sammen med litt majones og creme fraiche, inkl fleskefettet i panna, smaksatt med litt pepper finhakket løk/hvitløk og persille, gjerne noen ostebiter også
(I stedet for flesket hender det at jeg tar og steker en ekstra kotelett eller karbonade og skjærer i biter)
Kanskje sånn cirka 500-800 Kcal

Kvelds (avhengig av hvor sulten jeg er, noen ganger blir dette mer natt- enn kveldsmat hehe) kl 17 el senere
Fete oster m.n. som over, og gjerne et glass vin en halvtime etter maten
Kanskje sånn ca 500 Kcal

På jobben blir det cirka tre store krus med kaffi i løpet av dagen og med en skikkelig dæsj kaffefløte i.

Jeg bør nok hive på litt mer karboer etterhvert, akkurat nå er vekttapet viktigst.

Står opp en time tidligere enn vanlig og tar en kjapp liten 45-minutters rask spasertur før frokost, med mindre det høljer ned.

Jeg var jo ganske spent på om dette ville gå, men du verden du verden, her raser kiloene ser det ut til. Har laget et eget lite Excel ark, der jeg fører vekten hver dag, og sålangt ligger jeg godt under 1kg/uke linjen, det er bare så helt utrolig. Jeg fatter det bare ikke, fordi det strider mot alt jeg har lært.

Kan til slutt nevne at jeg er 1.73 høy og ganske bredbygd fra naturens side. Var 93kg i utgangspunktet, og vil ned til 70- (dvs. på venstre siden av 70)...har vært jojo-slanker i snart 23 år, med stadig høyere utgangspunkt...sukk, klarte faktisk å pine meg ned til 62 en gang for lenge siden, men nå skal jeg være happy med 70 og hvis livstilssendringen på sikt får meg litt under det så vill det være helt ypperlig...vi får se hva kroppen sier.

Lykke til med deg også, og så bra som dette ser ut til å gå så har ikke jeg tenkt å slutte med det første ihvertfall.

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat