Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-12, 05:14   #1
maulie
Medlem

maulie sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Notodden
Alder: 34
maulie er på en erverdig vei

Lasagne, taco?

Hei hei!

Jeg har nå gått på diett i 3 og en halv uke, og gått ned ca 9kg! Fikk vell en brå start, men det er vel kanskje normalt. Nå står det ganske stille, og har gjort det en ukes tid. Men slikt må man vel regne med? Mista litt motivasjonen når jeg gikk ned så mye på 2 uker, så pluselig litt opp og ned dagen fram til nå, men man kan jo ikke gå ned 5 kg hver uke, det skulle tatt seg ut. Hehe!

Men ja, har hatt en regel for meg selv med min diett, og det vil si at jeg ser på næringsinnhold pr 100g på alt jeg kjøper og spiser kun det som er under 6g karbo og under 10g fett pr 100g. Så det går som regel i kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig med classic wok miks og en dert fløtesaus. Ellers går det i kyllingfilet, grønnsaksposer, skyr, egg/omelett, kalkunløvbit osv.

Spiser 3-4 ganger daglig og drikker en del vann eller fun light saft. Hender jeg tar ett eller to glass ekstra lett melk eller lettmelk til frokost. Er ikke allverdens i det heller. Har sluttet helt med brus, og nesten helt med farris også. Før drakk jeg endel brus og farris og spiste max to ganger om dagen, som regel en gang bare på kvelden og da gikk det som regel i lasagne, taco, pizza eller lignende. Så det har blitt en stor forskjell, men trives faktisk og lengter ikke så allverdens etter potetgull, brus og snacks. Hadde på ingen måter sprukket i nærmeste framtid for å si det sånn.

Men det jeg egentlig lurer på.. Om jeg skal ta en liten pause fra dette som noen kan si er litt ekstremt da, og spise litt mer karbo og fett isteden, og så tilbake til denne i en periode igjen senere for å gå ned litt fortere igjen, men er det da farlig å spise feks Toro Lasagne pakke eller Toro Taco Lasagne? Så bakpå Toro Taco Lasagne at det bare var 8-9 karbo pr 100g og under 10g fett også, og dette var når den var tilbredt med vanlig kjøttdeig, lettmelk og ost! Blir jo litt mindre om man feks tar ekstra lett melk, svinekjøttdeig og Synnøve Så Lett ost (i den er det jo omtrent ikke noe)? Jeg syns dette var lite karbo i til at det er pastaplater og ost i? Har jo sluttet helt med både pasta, poteter, ost, brød, knekkebrød osv, så er litt redd for dette da, men noen som kan hjelpe?

Og en ting til angående vanlig taco, fant faktisk en ny (?) rømme i butikken (ny for meg hvertfall, hehe), ekstra lett rømme, bare 10g fett pr 100g. Om man skal lage taco med svinekjøttdeig, tacopulver, salat, løk, tomat, litt mais, ekstra lett rømme, kanskje litt synnøve så lett ost?, så høres jo dette bra ut, men jeg føler meg helt avhengig av å ha lefser eller skjell, men det er jo så ekstremt mye karbo i. Over 40-50g i hver pr 100g jo.. Noen som har noen tips til noe å bytte ut med skjell eller lefser, som faktisk er ok, eller godt?

Tusen takk for svar! God jul alle

maulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Egenkomponert" Svar med sitat