Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-12, 09:46   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer ... Lurt eller ikke lurt?

Tja, det spørs om du mener ukentlig, eller en sjelden gang? Å gjøre dette ofte er nok mer stress enn noe annet for kroppen, og lite hensiktsmessig - i alle fall for vektreduksjon, og for min kropp ville det også gått utover generelt velvære, siden det ikke er behagelig å være verken "karbo-fyllesyk" eller å gå inn i ketose igjen.

Men personlig har jeg erfart at sånn en gang hver 3.-4. måned er det positivt for meg - vi er forskjellige! - å gjøre en såkalt "refeed". Ikke lassevis med sukker, men mye karbohydrat i form av stivelse, på en dag - for meg gir det økt kroppstemperatur og også litt bedre metthetsfølelse og søvnkvalitet i flere uker etterpå. Men det har sittet langt inne å "innrømme" at det er bra å mumse bananer og søtpoteter iblant, altså. Læringsprosess!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat