Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-12, 12:38   #15
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Har sunnhet blitt en sykdom nå?

Jeg påstår ikke at en inaktiv livsstil er noe å strebe etter eller at det er sunt.

Men jeg tror det er usunt å aldri være fornøyd med seg selv, å strebe/jobbe - for å gå ned/ikke legge på seg/bygge større muskler.
Når "målet" er uoppnåelig eller alltid flyttes videre slik at man aldri klarer å nå dit, og man samtidig føler man aldri er bra nok, gjør nok... Det tror jeg i seg selv er usunt. Når man ikke kjenner på gleden av å gjøre og å være, så tror jeg det er mere usunt enn å bære på 10-15-20-...-kg mer enn man behøver.

Noen av de som står frem med et budskap om å være fornøyd med den de/du er tror jeg har vært gjennom akkurat det å føle seg "ikke god nok". Enten venner/familie/omgivelser har gitt signaler om det, eller de har laget seg urealistiske forventninger eller mål selv. Og kanskje har de bestemt seg for å være fornøyd med seg selv, og så får forandringer i vekt og utseende komme som en bonus.

Det er alt for lett å ta ut et element av helheten og fokusere på det. Og mange av oss strever vel mer eller mindre jevnt og trutt for å finne vår balanse. Med å finne de tingene som gir oss riktig næring - fysisk, mentalt og psykisk. Og passe mengde av de - før det gir ubalanse med overstimulering/for stort inntak. Slik at vi ikke klarer fordøye alt.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat