Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-12, 15:15   #24
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Har sunnhet blitt en sykdom nå?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Var det meg? Jeg vet at jeg har skrevet det i alle fall. I så fall overtolker du det. Det var produkter jeg ikke hadde men som har tenkt på en stund at jeg skulle kjøpe (nattkrem, øyekrem og serum), jeg hadde gått rundt og tenkt en stund på at jeg ville ha noen skikkelige produkter og det var 1500 kr og dessuten har jeg råd til det. Ikke har jeg angret på kjøpet heller. Produktene er drøye og gode. Godt kjøp, takk til Fotballfrue. Men kjøpte ikke fra coverbrands da. Ooog det har blitt flere Ole Henriksen-produkter etterpå. Er så fornøyd med produktene at jeg skal gi dem i julegave også. Har OH-produkter til 1500 kr på vei i posten.

Åhh, det var deg, ja, jeg mente ganske bestemt at det var deg, men ville ikke nevne navn- og jeg mente heller ikke å si at du var så dust som kjøpte hudpleie på grunn av en av fotballfruas omtaler. Jeg husker bare at du skrev noe typ "handlet nettopp hudpleie for xxxx kroner etter å ha lest et innlegg der, farlig å lese blogger", noe slikt.

Når jeg brukte det som eksempel skinte det vel litt for godt igjennom at jeg nærer en generell frustrasjon for kosmetikkomtalene til Ida Wulff, Fotballfrue etc, de er alltid overfladiske, de dreier seg alltid om produkter som tilfeldigvis kan kjøpes i nettbutikker de blir sponset av...jeg driver jo skjønnhetsblogg selv, og selv om jeg også tjener penger på at lesere kjøper produkter jeg omtaler fra nettbutikker jeg har avtaler med, er jeg fortsatt sunt kritisk, går i dybden, og skryter gjerne produkter som ikke kan kjøpes fra butikker jeg har avtaler med opp i skyene, og slakter produkter fra butikker jeg har sponsor-avtale med. Jeg synes at Fotballfrue og gjengen burde la være å skrive innlegg med anbefalinger/omtaler av kosmetikk hvis de ikke kan gjøre det ordentlig. Men det var en digresjon.

Jeg vet jo ut i fra kommentarer jeg har fått, og hva jeg tjener på affiliate-avtaler, at mine omtaler har ført til at en god del folk har brukt en god del penger. Og når jeg da tar i betraktning at min blogg, i forhold til f.eks. Fotballfruas, har heller moderate lesertall, så kan jeg tenke meg hva slags påvirkningskraft hennes anbefalinger, enten det dreier seg om hudpleie eller kosthold, har. Så, poenget mitt var at om fotballfrua kan være med på å påvirke et voksent, oppegående menneske til å bruke et par tusen på hudpleieprodukter etter å ha lest et innlegg, kan man tenke seg hva slags påvirkningskraft Ida Wulff har når hun skriver at hun går på babymatdietten for tiden, for hun har gått opp 0.2 gram.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat