Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-12, 15:21   #23
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dersom dere lager lavkarbo-godterier

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det er bra å begrense til helger og ikke søtt på matpakken.

Vi har også søtsaker på lørdager, og teorien er rett og slett at man skal ha noe å glede seg til. Lørdagen med hele "settingen" å stå opp litt seinere enn til hverdags, spise frokost sammen med litt annet pålegg enn vi pleier (godt kjøttpålegg, nugatti, syltetøy). Se barnetv sammen om kvelden, spise litt søtsaker som tv-godter og lage varm kvelds til det som er på tv eller se en film. Ser vi film ellers i uka er det fortsatt kos, men uten mat/snop til.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Barn er vel også forskjellige. Min blir overhodet ikke sulten på mer, når hun får sukker.

Her er jentene slik som du beskriver -den ene går som en ulv på jakt etter søtsaker om hun spiser litt. Lørdagsgodtet er heldigvis innøvd "rutine" fra hun var bitteliten, så der har hun lært seg at det ikke er noe mer å hente. Om det derimot er en bursdag midt i uka, tar det en dag eller to før hun slutter å jakte på søte ting (type: kan vi dele den sjokoladen som ligger i skapet? Kan vi ha is til dessert? Kan vi ha kakao til kvelds?) Søsteren kan godt ha halvparten av lørdagssnopet igjen om kvelden, og si "jeg kaster bare dette, jeg" før hun legger seg.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat